关怀处(东区邻里)中秋联谊 Mid-Autumn Festival By Care Dept (East District)

关怀处东部区域于巴西立体育中心(Pasir Ris Sport Centre Foyer),首次举办中秋联谊!

关怀处东部区域于巴西立体育中心(Pasir Ris Sport Centre Foyer),首次举办中秋联谊!

On the Saturday evening, 7th Sept 2019 at 5.30pm, BWM Care East arranged a Mid-autumn Festival Celebration at Pasir Ris Sport Centre Foyer.

Nearly 70 participants attended the event, joining in the “Little Apple” exercise; Belly Dance; Tai-chi and many more activities. After all the exercise, everyone tucked into the refreshments especially the moon cakes. The event ended with a Lantern Parade around 8.00pm.

“Since the gathering had an informal atmosphere, participants were more relaxed and willing to participate. In addition, due to the active participation of the organizing committee, the participants became encouraged to participate.” — Mr Alvin Tan.

中秋佳节来临之际,关怀处东部区域于巴西立体育中心(Pasir Ris Sport Centre Foyer),首次举办中秋联谊!

大约5点半左右,陆陆续续来了很多人,微风轻拂,天气渐渐转凉,大家心情非常愉悦迫切地等待参与活动。

主持人热情洋溢地邀请每位观众参加热身运动,即刻大大小小随着“小苹果”的节奏,跳动起来!

接着“肚皮舞”表演者也热情邀请大家一起随着鼓声的节律,一起扭动摇摆,动感十足!

“太极拳”由四位表演者穿着不同颜色的衣服,搭配着柔和的音乐,一动一静,别开生面!

最后压轴游戏节目,随着主持人的口令“月饼、柚子、灯笼”,大家玩得兴高采烈、不亦乐乎,忆起了童年快乐回忆!

在享用美味可口的美食当中,大家彼此问候招呼、互相交流,欢笑声不断!

晚会结束之前,在微风徐徐之中我们挑起了灯笼,一起携手同行迈向更美好的未来。

参加者的回馈

今天是我们第一次来参加表演太极24式,心情原本很紧张,可是到了这里,觉得很轻松自在,好玩又愉快,我们都很欢喜,觉得不虚此行!我们也认识了很多邻里的朋友,以后可以多交流学习!

—Happy Tai-Chi!

太感恩了能在这个好地方办聚会,很宽畅通风,前面又是公园,风景宜人,很难得!

小苹果拉筋操表演,参与的人多,场面有气势且很有气氛,很吸引人!

肚皮舞及太极表演,参与表演的人未免少了一些。应鼓励多一些人参与练习带动气氛。

提灯笼时,若前中后都有义工引导,带动及关怀,灯笼游行应该会更理想。

有一位妇人提灯笼时很高兴地分享,这是她一生中第一次提灯笼。因为小时候妈妈只给哥哥弟弟提灯笼,就是不让她提,所以她份外感动!

Previous
Previous

每月大悲忏法会,献花供佛,功德无量!

Next
Next

Celebrating Our Graduation from 14G012Y to 19Z111Y